Jaha, och jag då?

Blondinbella väntar barn...
Min enda tanke är: Jaha, jag då? 
 
Har en avundsjukhäxa i magen känner jag. Kanske därför inga barn får plats? Inte för att vi har försökt eller så men att ha burit på en längtan i 10 år och konstant få höra "jag vill men inte nu".
 
Inte för att vi pratar om det särskilt ofta. Han är ju inte heller första långa förhållandet.
Tur att jag inte fått nått för den där längtan under de andra förresten. Ett förhållande kan ta slut, ett äktenskap kan ta slut men ett barn finns kvar för alltid som en koppling mellan.
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Längtan efter barn kommer och går. Det är bara att hoppas på att när den under livets gång är som starkast finns både kärleken, viljan och möjligheten nära till hands.

Ett tänkvärt inlägg, tack för det.

Svar: Att få vara med den man tycker om betyder så mycket. Hemma blir det inte alltid så, då går man mest om varandra till och från datorn eller teven.
Tack för din kommentar.

Önskar dig en trevlig valborg.
Kram

2013-04-30 @ 17:25:20
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0