Med öppna ögon

För ett år sedan valde jag att sätta mig själv främst i mitt eget liv.
Det är helt befängt att det tog så lång tid men det är samtidigt den bästa idén jag någonsin haft.
 
Jag läste igenom alla mina tidigare inlägg och såg mig själv genom helt andra ögon. Jag försökte till och med övertyga mig själv om att jag var lycklig i inläggen, försökte få det att inte verka så illa som det var.
 
"Vad skulle du göra om han var en sådan som slog dig?"
"Jag skulle slå tillbaka, och sen gå min väg"
"Förstår du inte att han slår dig, bara det att han inte gör det fysiskt?"
 
Det var nog där någonstans allt vände. Det var där mina ögon öppnades.
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Svar: Allt blir vad man gör det till. Att söka jobb tar på krafterna, det gör det.Att ha något att göra vid sidan av - ett deltidsjobb eller en hobby - tror jag är väldigt viktigt. Att vara arbetslös kan jag själv tycka är oinspirerande.
Tack för din kommentar.
Kram

2012-09-28 @ 22:05:59
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0