Nånstans under allt fett gömmer sig en liten träningsnarkoman

Det bor ca 30 kg ovälkommet fett på min kropp. En kropp som närmar sig 90 kg, vilket är äckligt mycket. Jag är inte lång. I och för sig inte kort heller, men inte lång. Med små spurtar försöker jag få bort det men jag har aldrig motivationen att göra något av det i det långa loppet.
 
Jag älskar kakor. Och choklad. Men kakor framför allt. Skulle jag få välja något sött och bara äta det och inga andra sötsaker är det kakor som skulle vinna, hands down. Det är inte bra, men det är verkligheten.
 
Nu börjar jag känna av att ha haft den här övervikten de senaste 5-6 åren. Mina knän börjar ge upp och jag känner mig alltsom oftast som en stor fettblobb - en flubber som bara tar plats. Sen att ingen kan se på mig att jag väger så pass mycket är inget jag ser på som något bra själv. Snarare som en dålig sak.
 
Imorn ska jag ta mig iväg till gymmet tänkte jag, låta fläsket röra på sig lite. Det behövs, för jag ser gravid ut. Det vill jag inte göra, det vore roligare att låta den looken vänta tills det faktiskt stämmer.
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Lycka till!

Svar: Tack snälla! Det gläder mig att jag äntligen kan bli sambo med R på heltid.

Kram

2012-11-22 @ 23:31:29
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0