Mina två största drömmar, och jag ville inte uppfylla dem med honom

Ända sedan jag var liten har jag vetat att mitt största mål med livet är att skaffa barn. Det känns så mycket jag, att få bli mamma. En annan dröm är att gifta sig, men det kanske inte är det som är mest noga.
 
De senaste åtta åren har jag haft tre längre förhållanden. Det första varade i nästan fem år, och tog slut på grund utav att han inte ville gifta sig och skaffa barn. Sen att vi inte var så gamla togs inte med i beräkningen. Där valde jag att göra slut för att slippa slänga bort de bästa åren jag hade på en man som inte ville ha barn med mig och som kanske aldrig skulle ändra sig heller. Idag har han en annan sambo/fästmö och har sagt att han nog vill ha barn med henne. Jag har aldrig varit arg eller upprörd på honom för det, utan det har snarare alltid varit glasklart hos mig att om han ville ha det med någon annan så var det bara så att det inte var meningen att det skulle vara han och jag..
 
Det andra förhållandet är det jag skrivit allra mest om. Det höll i lite drygt ett och ett halvt år och här hade vi en man som sa att han ville gifta sig och skaffa barn med mig, och det egentligen ganska snart. För mig fanns aldrig den längtan med honom. Borde jag inte någonstans ha kopplat då att det var fel? Runt 7 år av att veta att jag ville ha barn och helst ganska tidigt också och så känner jag inte den längtan med den jag älskade? Nåja, det har varit föremål för många diskussioner med mina kompisar - hur jag kunde välja att vara tillsammans med någon som jag mådde så apkasst med att jag inte ville uppfylla mina största drömmar med honom. Vi kommer aldrig fram till några bra svar.
 
Det tredje förhållandet är nu, och längtan har kommit tillbaka. Knappt nio månader in känns allt bättre och skulle människan fråga mig om jag ville gifta mig imorgon skulle jag göra det. Det känns som om jag har hittat min själsfrände och jag kan knappt vänta på att starta familj och liv med honom. Kanske är det de där åren utan längtan som gör att det känns så mycket bättre nu att ha hittat den jag vill ha allt med - när tiden är mogen.
 

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Ett så fantastiskt fint inlägg som berör. Tack för att du delade med dig av något så personligt.

Svar: Va' skönt att det fungerar hemma hos dig och att du slipper köket då din sambo gärna sköter sysslorna. :)
Tack för din kommentar!

Kram

2012-11-14 @ 10:55:17
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0