Energitjuvar

Jag har en kompis. Eller jajo, jag har många kompisar. Vi behöver ju inte låtsas om att jag bara har en enda. Men i alla fall. Den här kompisen träffar jag sällan, för vi har ganska många mil emellan oss och det börjar närma sig fem år sedan vi var på samma ställe. Vi brukar dock ha kontakt över telefon och internet. 
 
När jag hade problem i högstadiet fanns hon där, samma sak i gymnasiet och samma sak under mitt förra förhållande. Något hon dock gör är att underminera mina känslor i många fall. Det här jobbet är ett sådant exempel. 
 
För mig är det här ett livsavgörande beslut - jag ska välja om jag ska flytta närmare 100 mil från mitt liv, min sambo och mina vänner. Det handlar inte om en så kort period som bara över sommaren, det har jag gjort förut. Det handlar om att jag ska vara vuxen för egentligen första gången i mitt liv och vara ansvarig för att andra vuxna klarar av de mål som sätts upp för dem.
 
I alla fall, när vi pratade om detta igår sa hon: Jaha, och kan du tala om för mig vart det här är livsavgörande?
 
Jag orkade inte ens svara något. 
 
I perioder är hon en bra vän, och i perioder är hon den största energitjuven jag vet.

Kommentarer
Postat av: LINN - KAMPEN MOT KILONA

Tack för din värdefulla kommentar, Jane Doe!

Det tog mig låång tid för att inse att nu, verkligen nu, måste jag ta tag i min hälsa. Det är inte något jag direkt pressat mig till bara för att andra ser ut si eller så, jag vill kunna se mig själv som snygg helt enkelt och inte tänka på att här och där sticker det ut ett "kärlekshandtag". Ett litet "kärlekshandtag" är inget fel på men mina är alldeles för stora, ja hela min kropp är alldeles för stor för att jag ska kunna bära den genom livet och förändringen bör skridas till verk nu medan jag är ung och någorlunda stark. Jag behöver kondition och styrka för att klara av vardagen, jag behöver disciplin.
Så länge du ser dig själv som vacker och är nöjd med dig själv - oavsett storlek - låt INGEN hindra dig från att fortsätta leva så. Tvinga in fram något beslut om viktnedgång om det inte fungerar att ta det hela vägen.
Och du, Jane doe, lycka till och återkom gärna!

Svar: Absolut inget fel på kärlekshandtag. :) Men jag känner att kroppen börjar ta stryk av det. Jag har ont i knän och höfter alltmer ofta.Lycka till själv! :)
anothercrackinthewall.blogg.se

2012-11-25 @ 17:11:51
URL: http://dekoration.blogg.se
Postat av: Jasmine

Tråkigt att det skall vara så. Har hon inget snällt att säga borde hon kanske inte öppna munnen...
Jag hoppas att ditt beslut leder till gott - oavsett vad du väljer.
Kram

Svar: Ja, jag kan för mitt liv inte förstå varför man måste trycka ner någon bara för att man inte håller helt med Så dumt.
anothercrackinthewall.blogg.se

2012-12-01 @ 16:31:03
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0