An offer I can't refuse

Jag har fått ett val att göra, att flytta bort för ett väldigt meriterande jobb under en period. Det gör att jag lämnar min sambo och blir särbo under den perioden. Det skrämmer mig, jag vill inte vara den personen som gör allt för sin egen vinnings skull men det känns lite som om jag ångrar mig vad jag än gör i det här sammanhanget. Väljer jag att inte göra det kommer jag att ångra det men väljer jag att göra det och förhållandet inte klarar av det kommer jag att ångra mig för det. 
 
Men det är en möjlighet som är för bra för att tacka nej till i slutändan. Distansen är förhoppningsvis något som vi klarar av och dessutom hoppas jag på att kunna samla ihop så  mycket pengar att vi kan åka på en solsemester nästa sommar. Möjligheten jag fått ger mig nyttig arbetslivserfarenhet så att jag kan söka jobb närmare hem till hösten. Det är lite så jag får tänka - allt händer med en mening.

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Vad roligt för dig! Jag önskar dig stort lycka till. Du skall vara stolt över att du har fått möjligheten.

Svar: Tack för dina fina kommentar. Att vara hemma i Göteborg över helgen kändes bra. När tåget sen rullade in till huvudstaden kändes det också bra. Det kommer att bli hemma även här, jag får bara låta det ta sin tid.

Kram

Svar: Tack. :) Det ska bli kul om det blir av men det känns jobbigt att lämna det liv man har för ett liv man nästan redan har haft.Home is where the heart is, det är nog så det är tyvärr. Hjärtat behöver bara lite tid att omställa sig till att ha många hem.
anothercrackinthewall.blogg.se

2012-11-25 @ 21:55:10
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0