Valtänk

Av alla människor jag känner är det kanske tre som röstat blått...
Av alla Facebookvänner (där ändå alla häver ur sig sina åsikter) har också kanske tre stycken röstat blått..
Av bloggar jag läst verkar de flesta ha röstat rödgrönt...
Hur kunde då det bli en alliansseger?

Däremot (och det kommer jag väl få en massa skit för) tycker jag att det är helt okej att SD kommit in i riksdagen. Ifall dom nu är åt helvete så kommer detta att märkas under de kommande fyra åren och jag tror att den skada de kan göra inte kommer vara större och mer irreversibel än det alliansen pysslar med.
Dessutom anser jag att vi sänker oss till en dagisnivå när vi tränger ut dem ur media och inte låter dem komma till tals. Sådant sker inte i en demokrati!

Det finns en text som florerar på facebook:
FB-vänner, om några av er, mot all förmodan, har röstat på SD, så ber jag er i all vänlighet att avlägsna er från min vänlista. Vi har ingenting gemensamt. Ni går emot allt jag står för. Mina vänner är vidsynta, varmhjärtade, solidariska människor som tar strid för mänskliga rättigheter och allas lika värde.
Den skulle man ju lika gärna kunna byta ut mot alliansen, eller rödgrönt beroende på vad man står för... Jag vill ha något utbyte av mina vänner. Vill inte att vi ska vara lika allihop, då blir det bara tråkigt.

Vad tycker ni om valresultatet?

Kommentarer
Postat av: LISA MARKLUND

Valresultatet är SÄMMIGT.. vad tycker du sj?

2010-09-20 @ 10:50:56
URL: http://endastlisa.blogg.se/
Postat av: Honi

Valresultatet är ju förjävligt.. Däremot tror jag att dom flesta man hänger med har ungefär samma åsikter som en själv även om man inte pratar om det. Man är som man umgås heter det väl :)

2010-09-20 @ 14:44:05
URL: http://honi.blogg.se/
Postat av: emmi

sv; Okej tack för tipset! :)

ha en bra start på veckan! ♥

2010-09-20 @ 14:48:40
URL: http://emmimalmberg.blogg.se/
Postat av: Jasmine

En förklaring kan vara att det är många unga som röstar RödGrönt. Det är också dem som bloggar och är aktiva på Facebook.

Kram

2010-09-21 @ 21:38:18
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0