Stresshantering

Idag hade jag ett seminarium om stress och stresshantering. Inte för att jag lärde mig något nytt utan det var snarare så att det ökade stressen på ett grupparbete som ska in jäkligt snart. Å andra sidan är det bra att tänka på vad det är som stressar en, hur man blir när man är stressad och hur det går att minska den här stressen igen.

Medan alla andra verkade tänka negativt om stress sa jag att jag måste vara stressad för att över huvud taget kunna prestera på en bra och hög nivå. Och medan alla andra (verkligen alla) skriver listor för att minska sin stress ringer jag min mamma eller min bästa vän. Kanske ska ta och bli en listskrivare ändå. Vissa tränade en massa också för att minska. Men jag hatar att träna.. Kanske måste börja med det.

Jag märker inte längre av att jag är stressad. Inte förrän det är för sent och jag blir sjuk av det. Jag borde kanske lära mig att känna igen det för att kunna göra något av det.

Hur hanterar ni stress?

Kommentarer
Postat av: GalenBrud

är som dig ja, att jag måste ha stress för att kunna prestera och jobba så effektivt som möjligt :) annars blir jag bara lat.. :P haha

2010-09-23 @ 07:14:48
URL: http://galenbrud.webblogg.se/
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

Vinnaren från dagens blogg finns uppe! Kika in om det var du som vann ;) Annars får du gärna vara med och tävla igen i den nya tävlingen Länk finns här under:*

http://vadfanskajagheta.se/2010/september/torsdag-dagens-blogg-3.html#comment

2010-09-23 @ 14:55:38
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Jasmine

Jag är så van vid den känslan. Stress är något jag lever med - nästan konstant. Men jag har hittat mina knep. Jag skriver listor, för att slippa ha allt i huvudet. För att palla med denna jobbiga känsla försöker jag hitta ställen jag kan slappna av på. Än så länge fungerar det fint, men vem vet när timmen är slagen och jag faller ihop av utmatning.

Kram

2010-09-25 @ 13:16:18
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0