Från var och en efter förmåga, åt var och en efter behov

Nya Sjukförsäkringen

Det kan inte vara många som har missat blogginlägget man kommer till om man klickar på länken. Den här länken går dock till fler liknande historier om människor, sjuka människor, som blivit bortkastade av staten sedan alliansen kom in.

Jag är absolut för att man ska få mer i plånboken. Det är inte så att jag missunnar dem som arbetar pengar. Jag själv vill starta ett företag inom ganska snar framtid och det är så klart att jag vill att det ska gå så kostnadsfritt och bekymmersfritt som det bara är möjligt. Jag vet bara att jag inte vill få mer pengar på bekostnad av gamla, sjuka eller arbetslösa som faktiskt inte kan få jobb eller pengar om vi inte hjälper dem.

Varför anta att människor är lata och vill leva på bidrag?

När jag valde vad jag skulle rösta på var jag kluven. Det ska jag erkänna. Ska jag gå till de som har valfrågorna jag mest höll med om det här valet var det folkpartiet men när jag också såg till grundvärderingar och liknande insåg jag att jag står längst bort från alliansen. Frågan var: Skulle jag rösta på det parti/block där jag håller med mest precis just nu, eller där jag har mina grundvärderingar?

Jag röstade rödgrönt i tisdags och är väldigt nöjd med mitt val. Frågan är vad som kommer hända om alliansen får löpa fritt i fyra år till...


Kommentarer
Postat av: GUEVACCI - Uppsalas Snyggaste Blogg!

hehe det va lite jämnför med mina^^

2010-09-18 @ 21:06:28
URL: http://guevacci.blogg.se/
Postat av: TNORDQVIST - FOTO

sv: taack! :D

2010-09-18 @ 21:50:56
URL: http://tnordqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0