Framtidsplaner

I hela mitt liv har jag velat bli lärare. Kanske inte så konstigt med tanke på att båda mina föräldrar är det.
När jag bytte stad blev det ändå så att jag inte hur som helst fick byta till lärarutbildningen i den nya från den gamla. Det går antagligen nu till vår, men ändå.

Istället tog jag upp en gammal dröm om att starta ett företag och läser numer kurs om det. Jag vill starta ett inom en skapligt snar framtid.

Dock är det svårt att få folk att förstå att man är seriös när jag nämner planerna. Mitt förstahandsval i affärer är en "Erotikshop". Det har inte mottagits så bra jämt för det är tydligen dåligt att intressera sig för sådant... Jag vill kunna sammanfatta mina pedagogikstuder med den här affärsidén och hjälpa skolor med sexualundervisning. Ni vet sådant som kanske inte biologiläraren kan lära ut.

Problemet är väl i stort sett att jag inte tror på mig själv nog mycket för att försöka. Och jag är inte helt säker på vad man ska läsa för att kunna prata med ungdomar om sex. Om det behövs någon utbildning förstås. Men det kan ju vara bra för CV:et om inte annat.

Annars har författare, bokaffär, New Age-affär och café alltid varit en dröm också. Även om jag inte kan baka på något sätt så det kan bli snyggt.. Men det kan man ju anställa andra till att göra eller hur? :P

Vad är/var din framtidsdröm?

Kommentarer
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

känns härligt att jag har så pass bra fina röda läsare nu när det blev så mörkt blått resultat.,.

2010-09-19 @ 22:08:59
URL: http://pyttis.blogg.se/
Postat av: Hemmakatten

Det är jättebra att du har drömmar. Viktigt även om det kanske inte alltid blir exakt som man har tänkt sig. Starta-eget kurs låter som ett steg i rätt riktning. KOmmer du säkert alltid ha nytta av oavsett vad som händer.



Hoppas du landar i någon idé som bär hela vägen! Lycka till!

2010-09-19 @ 22:10:49
URL: http://hemmakatten.blogg.se/
Postat av: Matilda Stävenborg

Jag har också en dröm om att starta eget. Långt fram i tiden vill jag starta en skola. Jag tänker nog gå en kurs i entreprenörskap och sedan en starta-eget kurs:)

2010-09-19 @ 22:38:37
URL: http://stavenborg.blogg.se/
Postat av: E M M A

sv: det är sjukt gott :)

kramar

2010-09-19 @ 22:52:20
URL: http://lifebyemma.webblogg.se/
Postat av: Matilda Stävenborg

Sv: Ja det har jag och det finns dom som inte kostar någonting så det är ju toppen. Man får hjälp med hur man kommer igång. Sen kan man ju få Starta eget bidrag när man är över 25 :)

2010-09-20 @ 18:36:23
URL: http://stavenborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0