Färdigflyttat

Flera dagar har bestått i flytt.. Och i och med flyttande kommer också flyttbråk.
Min sambo är en sån där människa som vill att allt ska gå fortfortfortfortfort och helst vara klart innan man hinner börja medan jag är en sån där som får halvpanik av förändringar och behöver anpassa mig till att det är något i min vardag som ska ändras...

Det har bråkats rejält de sista dagarna..

Problemet är väl kanske att han inte litar på mig när jag säger att vi ändå kommer hinna.. Är det något jag vet med mig själv är det att jag är en jävel på sistaminuten-saker. Allt görs i sista minuten och helst senare än så. Jag förbannar mig varje gång, men så är det.:P

Jag är också en rutinmänniska. När någon ändras hastigt runt mig blir jag faktiskt lite smånervös och många gånger får jag lite ångest. Speciellt när jag känner att han stressar upp sig och ifrån mig och jag inte hinner med att anpassa mig..

Nya förhållanden är jobbiga. Men det går nog bra till slut bara man vänjer sig lite. I alla förhållanden tar smekmånadsfasen slut efter ett tag och det är då man verkligen ser om man kommer funka eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0